Перші уроки для 6 і 10 класів 2020

 Непередбачуваний новий навчальний рік нашіптує, що є велика ймовірність не втиснутися з програмою у відведену кількість уроків. І хто б що не говорив про те, що повторимо на наступний рік, ущільнимо, наздоженемо - це все відобразиться на якості вивченого. Зайвих уроків у математиці ніц. Тому перші уроки в 6 і 10 класах я планую проводити у пригадуванні основного вивченого матеріалу та створенні ментальних карт, які протягом року (можливо, щоб зберегти місце) будуть зберігатися на стіні та доповнюватися-розширюватися. 6-класникам я підготувала матеріали , які треба лиш скомпонувати та встановити між ними зв'язки, а також навести-записати приклади виконання завдань. Такий вид роботи буде у нас вперше.

За посиланням, розміщеним вище матеріали для карти ( сама карта-фото вже внизу). В них кольорами карток чи кольорами тексту виділено, що з чим буде пов'язано. Краще собі попередньо потренуватися, порозкладати, передбачити розміщення. Можливо погрупувати матеріали, щоб потім їх у великій купі не шукати. Бажано одразу їх не відкривати, щоб не знівелювати ефект пригадування. Думаю, вчитель знає, якими запитаннями наштовнути своїх учнів на вірну думку. За 45 хвилин мені здається "руки не дійдуть" до геометричного матеріалу. Можна його наклеїти завчасно і таким чином обговорити. А можна лише звернути увагу на цю частину карти пам'яті. Через рік геометрія, ще заглибимося. Останній листок (там де віконця в клітинку) для того, щоб там написати від руки чорним фломастером (чи іншим кольором) приклади, прив'язані до думок, що обговорили. Картки розмістити теж у відповідних зонах на Карті пам'яті та записати їх в зошити.

Будемо обговорювати колективно. Можна працювати за одним спільним столом, можна у спільному колі на підлозі. А якщо клас великий, то розділи розподілити між групами, а хвилин за 15 презентувати і склеяти спільну карту.

Додому буде Діаграма Вена: порівняти натуральні та дробові числа, що спільне, що їх відрізняє. Детальніше конспект буде в цьому ж пості згодом.

Це фото орієнтовного розміщення блоків на карті 6 класу




У 10 класі все ж таки після вступної няшної частини, почнемо з обміну досвідом, як таки треба вчитися. Тоді пропрацюємо рекомендації Барбари Оклі з цього приводу та критерії оцінювання навчальних досягнень. Бо бувають випадки, шо за "простой" біля дошки вимагають "бали!!!" А також надважливо, щоб учні самі прописали для себе ЧОМУ їм треба вивчати математику. Якщо учні чітко визначилися для себе із відповіддю на це питання - діло буде😊!
А ментальні карти по окремим темам, як просто малюючи в зошиті, так і онлайн у сервісі mindmeister, наприклад по темі нерівності https://www.mindmeister.com/1475916924, десятикласники вже складали. То ж що й до чого розуміють. Якщо ні, тоді треба або проговорити і почати діяти в групах, або працювати, пригадувати колективно, а оформляти роботу, наприклад по черзі, чи якось інакше. Отже з ними будемо малювати карту на ватманах, розмістившись прямо на столах (чи підлозі), а приклади завдань учні записуватимуть собі в зошити. Але почнемо таки з роботи у групах:
1 група - Числа та їх множини;
2 група - Рівняння;
3 група - Нерівності; 4 група - Системи рівнянь та нерівностей;
5 група - Функції.
Це розподіл тем по групам з Алгебри... А далі аналогічно з геометрії:
1 група - Основні фігури. Кути, Паралельні, Перпендикулярні прямі;
2 група - Трикутники;
3 група - Чотирикутники;
4 група - Правильні многокутники, Коло
5 група - Координати на площині, Вектори, Симетрія
Фото за результатами роботи додам 😊😊😊😊!

До речі, повертаючись до ЧОМУ. Ввідна буде такою:
Як відомо Успіх складається з 1% таланту та 99% праці. Цю думку можна інтерпретувати так:
ЦІЛЬ + НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ/ПРАЦЯ=УСПІХ,
ЦІЛЬ - НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ/ПРАЦЯ= ПОРАЗКА
Додамо почленно ці дві рівності та поділимо обидві частини на 2. Матимемо:
ЦІЛЬ=1/2 УСПІХУ+1/2 ПОРАЗКИ ⇒

На шляху до ЦІЛІ у нас будуть у рівній мірі і УСПІХИ і ПОРАЗКИ. Але чим вагоміший доданок НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ/ПРАЦЯ, тим більше буде УСПІХУ і менше невдач. А значить досягнення ЦІЛІ буде продуманішим, швидшим тощо.
А якщо доданок НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ/ПРАЦЯ зовсім ніяк не вписується у моє життя, тоді як?
А тоді треба повернутися до ЦІЛІ! Чи вірно вибрана ЦІЛЬ? Тоді треба подумати над новою ЦІЛЛЮ чи переосмислити стару, і бажання вчитися з'явится обов'язково!
І вже після цього учні прописують своє ЧОМУ у своїх зошитах 📈


А може це 10-класникам дати додому? Чи зрозуміють помилку?


Коментарі